Saturday, April 11, 2015

Tahniah Penerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang Perlis 2014

Pepatah Arab ada menyebut

"Man Jadda Wajada" - Sesiapa yang berusaha dia akan berjaya
Saya teringat satu kisah klasik yang sering diceritakan ketika kecil dahulu iaitu perlumbaan di antara Kura-Kura dan Arnab. Walaupun logik fitrahnya arnab akan memenangi perlumbaan itu, tetapi hakikatnya kemenangan di pihak kura-kura di atas usaha gigih tanpa jemu dan lelah. Ini bertepatan dengan pepatah arab di atas iaitu sesiapa yang berusaha dengan gigih tanpa jemu pasti kemanisan akan dicapai pada suatu masa nanti.

Sekalung tahniah diucapkan kepada semua penerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang Perlis 2014 terutamanya dari Bahagian Kesihatan Pergigian Perlis.


Dr. Maizura Binti Abd. Rahman, Dr. Shanthi A/P Muniandy, Dr. Arzreanne Binti Abdul Rahim, Zaidah Binti Juli, Lau Moi Lan, Yuzana Binti Yussoff, Rohgayah Binti Tasu, Soo Cheng Yong, Noor Hafizah Binti Hashim, Suzana Binti Md. Suaain, Manirah Binti Hashim, Dahlia Binti Ani, Norazurin Binti Taharin, Zaimah Binti Mohamad, Che Badrul Sham Bin Che Idris, Shartini Binti Mat Suboh, Abdul Muhaimin Bin Mohammad, Siti Nur Syakiroh Binti Zainal Abidin, Norhayati Binti Mohd Abu, Mohd Sabri Bin Saad, Salmieh Binti Salleh, Sukri Bin Ismail, Badrul Hisham Bin Che Amla dan Saiful Zamani Bin Hashim


Majlis yang berlangsung pada 2 April 2014 di Mes Pegawai PDRM baru-baru ini turut diserikan dengan kehadiran Datuk Farida Mohd ali, Ketua Setiausaha Kementerian Kesihatan Malaysia. Sudah pasti para penerima anugerah berbesar hati kerana menerima sendiri sijil anugerah perkhidmatan cemerlang daripada Datuk Farida sendiri.

Teruskan usaha gigih anda semua, jadikan anugerah ini sebagai batu loncatan untuk terus maju pada masa hadapan. ingatlah pepatah arab ini

Man Jadda Wajada

Selayang pandang sekitar Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang Perlis 2014






No comments:

Post a Comment